Jedním ze základních požadavků na každého podnikatele je, aby jeho firma měla zaregistrované své sídlo. Musí jít o fyzickou adresu, která je navíc veřejně dostupná v živnostenském rejstříku. Na ní ji tak zájemci mohou najít, a sem také bude zasílána úřední korespondence. Asi každý ví, jak důležitý je první dojem. A pro podnikatele to platí obzvlášť. Proto se musí snažit na své investory či obchodní partnery dobře zapůsobit již od začátku. To platí zvláště ve chvíli, kdy sídlí v oblasti, která nemá zrovna dobrou reputaci.
Příkladem může být, pokud je sídlo pro vaši firmu v Ostravě. Většina zahraničních obchodníků o tomto městě nikdy neslyšela, a u Čechů vyvolává představy uhelných dolů, čoudících komínů a špinavých ulic. Je tedy jasné, že jsme zde v nevýhodě. Proto si právě zde musíme dát zvláště záležet na tom, aby naše sídlo vyvolalo skutečně příznivý dojem. A k tomu nám může dopomoci hned několik věcí.
Jednou z nich je samotná poloha oné budovy. Ta by měla být v čistém koutu města, kde najdeme především kancelářské budovy. Jistě, je možné jej mít i v obytné čtvrti, avšak to vysílá ne zrovna ideální signály. Může se to zdát neprofesionální, proto bychom neměli tuto možnost preferovat, i když bývá levnější.
Dále je to vzhled budovy samotné. Ta by měla být čistá, bez graffiti, opadané omítky či jiných známek opotřebení. Fasáda je ideálně čistá, nezaprášená. Naštěstí je pravdou, že se s emisními limity a odsířením komínů i vzduch v Ostravě zlepšil, takže to už není takový těžký úkol, jako kdysi.
Pokud jde o vnitřek, tak ten by měl být střízlivý, s ladícím nábytkem a relativně nenápadnými dekoracemi, které dotváří atmosféru, avšak nestrhávají na sebe pozornost. Křesla by měla být pohodlná, rozhodně ne tvrdá, ale ani příliš měkká. Samozřejmě, zvláště pro začínající podnikatele se to vše může zdát jako nadlidský úkol, avšak věřte, že vám rozhodně značně pomůže na cestě k úspěchu.